اقتصاد ایران

اقتصادی

اقتصاد ایران

اقتصادی

مدیرعامل بدون حکم در طبقه نهم سازمان تأمین اجتماعی

علی ذبیحی، مدیرعامل تأمین اجتماعی از جمله مدیران مشکوک به دوشلغه کشور است که علاوه بر این سمت، مشاور منابع انسانی رئیس‌جمهور نیز هست، به گونه‌ای که حتی در نامه‌های اداری سازمان تأمین اجتماعی، افزون بر ذکر سمت مدیرعاملی خود، از عنوان مشاور رئیس‌جمهور نیز برای خود استفاده می‌کند که این مشاورت رئیس‌جمهوری وی هیچ ارتباطی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد.

علی ذبیحی، مدیرعامل تأمین اجتماعی از جمله مدیران مشکوک به دوشلغه کشور است که علاوه بر این سمت، مشاور منابع انسانی رئیس‌جمهور نیز هست؛ به گونه‌ای که حتی در نامه‌های اداری سازمان تأمین اجتماعی، افزون بر ذکر سمت مدیرعاملی خود، از عنوان مشاور رئیس‌جمهور نیز برای خود استفاده می‌کند که این مشاورت رئیس‌جمهوری وی هیچ ارتباطی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد.

به گزارش خبرنگار تابناک، از سوی دیگر، ذبیحی که از اسفند ماه سال 1387 به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد، اساسنامه این سازمان را تغییر داد و تأمین اجتماعی از زیر مجموعه وزارت رفاه بیرون رفته و زیر نظر ریاست‌جمهوری قرار گرفت، اما این در حالی است که هنوز محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری که ریاست شورای عالی تأمین اجتماعی را نیز بر عهده دارد، برای ذبیحی حکمی صادر نکرده؛ به گونه‌ای که متن حکم ذبیحی هیچ‌گاه در رسانه‌ها منتشر نشد.

اما ماجرا در اینجا پایان نگرفت، زیرا ذبیحی در نهم دی‌ماه سال جاری، در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل تأمین اجتماعی شرق تهران گفت: «ساده می‌گویم؛ حکم رئیس هیأت مدیره تأمین اجتماعی کجاست؟ چه کسی وی را تأیید کرده که رئیس هیأت مدیره شود؟» وی افزود: «پیش از این که هیأت مدیره تأمین اجتماعی تعیین شود، تفویض اختیارات انجام شده بود.»

این گفته‌ها، بیانگر این است که هیأت مدیره پنج نفره تأمین اجتماعی هم فاقد حکم هستند و علاوه بر آن، آنها در اقدامی غیر متعارف و به قول ذبیحی، پیش از شکل‌گیری هیأت مدیره سازمان، اختیارات خود را به مدیرعامل واگذار کرده بودند که این مسأله جای بسی سؤال و شگفتی است.

اینها در حالی است که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های گوناگونی به احمدی‌نژاد، اساسنامه کنونی سازمان تأمین اجتماعی را غیر قانونی دانسته و خواستار اصلاح آن شده است؛ نامه‌هایی که تاکنون بی‌پاسخ مانده‌اند.

ناگفته نماند، حدود ده روز پیش نیز سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از برکناری ذبیحی از سوی محصولی، وزیر رفاه خبر داده بود. 

منبع: tabnak.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد